وقتی صحبت از مهاجرت مهندسین به کانادا می‌کنیم، بهترین موسسات مهاجرتی ایران مشخص است که «مهندسی» عنوانی عام و کلی است که رشته‌ها و حوزه‌های مختلفی را در دل خود جای داده است. فارغ‌ التحصیلان هر یک از این رشته‌ها، برای تحقق رویای خود مبنی بر مهاجرت مهندسین به کانادا ممکن است نیاز باشد مسیر مختلفی را بپیماند. مثلاً فرایند کسب مجوزهای لازم برای کار یک مهندس عمران، متفاوت از همین فرایند برای یک مهندس مکانیک است زیرا اساساً ارگان‌ها و مراجع مختلفی مسئول اعطای این مجوزها به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مهندسی هستند.
از سوی دیگر، برای مهاجرت مهندسین به کانادا باید به این نکته نیز اشاره کرد که فرصت‌های شغلی و بازار کار مهندسین در کانادا، از استانی به استان دیگر متفاوت است، و همین امر سبب می‌شود فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی، استان‌های متفاوتی را برای مهاجرت خود مناسب بدانند. اطلاع از مناسب‌ترین استان‌ها برای مهاجرت فارغ‌التحصیلان هر رشته نیز بخشی از همان آگاهی‌هایی است که در ابتدا عرض کردیم.
و یک نکته‌ی دیگر، بحث حقوق و درآمدهای دریافتی پس از مهاجرت مهندسین به کانادا است. مثلا اگر استان بریتیش کلمبیا و استان انتاریو هر دو در یک بازه‌ی زمانی خاص نیاز به مهندس کشاورزی داشته باشند، و متقاضی نیز برایش فرقی نداشته باشد که به کدام استان برود، بحث میزان درآمد می‌تواند اهمیت یابد زیرا قطعا متقاضی، پیگیر مهاجرت به استانی خواهد شد که درآمد مهندسین کشاورزی در آن استان بیشتر است. پس این نکته نیز بخشی از اطلاعاتی است که قبل از مهاجرت مهندسین به کانادا باید به آن توجه داشت.

Comments