ویزای عمان

در سال‌های اخیر، بسیاری از کسانی که به دنبال مهاجرت از ایران بوده‌اند، اخذ اقامت عمان را یکی از راه‌های تحقق خواسته‌ی خود یافته‌اند. عمان یکی از کشورهای عربی است که در جنوب‌شرقی ایران و شرق عربستان سعودی و امارات متحده عربی واقع شده است و کمتر از 7 میلیون نفر جمعیت دارد. اقتصاد کشور عمان نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای منطقه، متکی به نفت است. جدای از نفت، کشاورزی و ماهیگیری نیز منابع درآمد بسیاری از مردم عمان به حساب می‌آید؛ و البته صنعت گردشگری عمان نیز در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته و توانسته به یکی از ارکان اقتصاد عمان تبدیل شود.
کشور عمان به دلیل ارزش بالای پول‌ملی نسبت به دلار آمریکا، مقصدی بسیار مناسب برای افراد دارای تخصص و سرمایه گذاران است. نزدیکی عمان به ایران و رابط حسنه سیاسی با کشورمان باعث شده ایرانیان بسیاری قصد مهاجرت و اخذ اقامت عمان را داشته باشند. استقبال ایرانیان از اخذ اقامت عمان و مهاجرت به این کشور، دلایل مختلفی دارد که در این نوشتار، به این موضوع اشاره خواهیم کرد. بعلاوه، در این مطلب شما را با مزایای اخذ اقامت عمان و همچنین با شیوه‌های مهاجرت به عمان آشنا می‌سازیم.

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت عمان از طریق ثبت شرکت

نکته مهمی که درباره اخذ اقامت عمان و مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت یا سرمایه‌گذاری باید گفت این است که عمان نیز همچون سایر کشورهای عربی، به کسانی که در این کشور سرمایه‌گذاری کنند یا شرکت به ثبت برسانند اقامت دائم یا شهروندی نمی‌دهد و فقط امکان دریافت اقامت موقت عمان وجود دارد، که این اقامت موقت، همیشه قابل تمدید است. بنابراین اگر قصدتان از مهاجرت به عمان، اخذ اقامت دائم عمان یا دریافت پاسپورتی دیگر است، قطعاً عمان گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. ولی در هر حال، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در عمان، بسیار سودآور و وسوسه‌انگیز است.
باتوجه به همسایگی عمان با دو اقتصاد بزرگ و برتر دنیا یعنی امارات و عربستان، و و با عنایت به دسترسی تجاری‌اش از طریق راه‌آهن، مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی به این عربستان و امارات، این کشور سرزمینی ایده‌آل و بسیار مناسب برای تاسیس شرکت‌های بازرگانی و تجاری و سپس، اخذ اقامت عمان است.

Comments